“Iespējamā misija” kopā ar “Atea” izstrādā skolotāju snieguma un labbūtības monitoringa rīku 

Katra skolotāja līderības rezultāts ir visu skolēnu izaugsme, tāpēc nodibinājums “Iespējamā misija” uzsāk sadarbību ar tehnoloģiju partneri “Atea”. Sadarbības ietvaros tiks izstrādāts Latvijā unikāls, datos balstīts skolotāju snieguma un labbūtības monitoringa rīks pašvaldībām un skolām, lai sekotu līdzi skolotāju izaugsmei un izprastu to, kā atbalstīt jaunos skolotājus. Šāds digitāls rīks jauno skolotāju atbalstam tiek ieviests pirmo reizi un tas kalpos par pamatu sistemātiskam jauno skolotāju atbalstam arī plašākā mērogā.  

Skolotāju novērtēšana ir būtisks efektīvas izglītības sistēmas elements, kura ietvaros skolotājiem ir iespēja reflektēt par savu sniegumu un attīstību, lai noteiktu tās kompetences, kuras ir jāuzlabo (OECD). Tāpēc, lai objektīvi sekotu līdzi un novērtētu visus šos faktorus, “Iespējamā misija” sadarbībā ar “Atea” pirmo reizi Līderības attīstības programmas ietvaros, kas sagatavos jaunos eksakto priekšmetu skolotājus, izstrādā rīku, kas sastāvēs no trīs daļām. Tas mērīs skolotāja profesionālo sniegumu mācību stundās, identificēs riskus skolotājam priekšlaicīgi pārtraukt dalību “Iespējamā misija” programmās un darbu skolās, kā arī noteiks skolotāja radīto ietekmi uz bērnu izaugsmi. 

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu atgriezenisko saiti tiem pašvaldību izglītības ekspertiem un skolu vadības komandām, kuru skolās ir programmas “Iespējamā misija” skolotāji, katra semestra noslēgumā tiks gatavots ziņojums par monitoringa rezultātiem. Savukārt katra mācību gada noslēgumā tiks publiskoti plašāki pētījuma rezultāti ar mērķi sniegt datos balstītus un pārbaudītus priekšlikumus skolotāju sagatavošanā un atbalstīšanā nacionālā mērogā. 

“Līdz šim tāda digitālā rīka, kas mērītu skolotāju izaugsmi un veikumu nav bijis, taču mēs varam sniegt skolotājiem atbalstu tikai tad, kad zinām vajadzības. Tāpēc mēs vēlamies nest savu intelektuālo resursu tālāk un padarīt to pieejamu direktoriem un pašvaldībām. Ienesot to skolu dzīvē un pašvaldību ikdienā, mēs iedodam to domāšanas veidu un paradumus, kas ļaus mērīt skolotāju izaugsmi un saprast, kā viņu atbalstīt, lai veicinātu attīstību un mazinātu, piemēram, darba pārtraukšanu skolā. Tāpat, veidojot trīs pētījumus izglītības rīcībpolitikas veidotājiem, arī nacionālā mērogā šis būs vērtīgs rīks, jo kalpos par pamatu tam, kādas izmaiņas ir nepieciešamas ieviest, lai skolotāji tiktu atbalstīti tur, kur tas ir patiešām nepieciešams,” norāda Ramona Urtāne, nodibinājuma “Iespējamā misija” valdes priekšsēdētāja. 

““Atea” misija ir veidot labāku nākotni un Latviju ar IT kompetencēm, tāpēc mums rūp digitalizācijas un digitālo prasmju līmenis Latvijas skolās. Esot daļai no starptautiska IT infrastruktūras uzņēmuma, mums ir iespēja pastarpināti piedalīties un redzēt to, kā tehnoloģijas ienāk un uzlabo izglītības kvalitāti Skandināvijā. Šis ir aspekts, kur mēs kā darba devēji un IT nozares eksperti redzam potenciālu uzlabojumiem arī Latvijas izglītībā, tāpēc esam priecīgi atbalstīt un ar nepacietību gaidām rīka ieviešanu "Iespējamā misija" programmā. Ļoti ceram, ka ar to ievāktie dati un atgriezeniskā saite varētu būt par pamatu būtiskiem uzlabojumiem skolotāju labbūtībā un izglītības kvalitātes nodrošināšanā jau plašākā līmenī. Mēs ticam, ka tāpat kā biznesā arī izglītībā datos balstīti lēmumi var nest efektīvas un jau sen gaidītas pārmaiņas,” stāsta Roberts Eberliņš, “Atea Global Services” izpilddirektors. 

Rīka izstrādi atbalsta tehnoloģiju partneris “Atea”, savukārt tā tehniskajā izstrādē piedalās “Iespējamā misija” un izglītības tehnoloģiju uzņēmums “Edurio”, kas līdz šim ir izstrādājis dažādas atgriezeniskās saites anketas skolām un pašvaldībām. Monitoringa rīku pirmajās skolās sāks izmantot jau no nākamā mācību gada jeb šī gada 1. septembra. 

Vairāk informācijas par skolotāju snieguma un labbūtības monitoringa rīku lasīt šeit

Previous
Previous

Skolu programma “Dzīvei gatavs” aicina skolotājus pieteikties nodarbībām

Next
Next

Kāpēc man (NE)kļūt par STEM skolotāju?