Sintija Kristīne Brence

Sintija Kristīne Brence

Sociālo zinību skolotāja

PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀJA

Rīgas Teikas vidusskolā.

Izglītība

Vidzemes Augstskolā ieguvusi bakalaura grādu pārvaldībā un inovācijās.

Sintija UN IESPĒJAMĀ MISIJA

Pirms dalības Iespējamā misijā Sintija strādāja kā angļu valodas skolotāja Valmieras SOS bērnu ciematā, kur mācījusi pamatskolas vecuma bērnus. Savukārt prakses ietvaros darbojusies Valmieras pašvaldības Izglītības pārvaldē un Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē, kur palīdzējusi organizēt pasākumus un rūpējusies par ārzemju viesiem. Piedalījusies arī vēstures un politikas olimpiāžu sagatavošanā, kā arī pētījusi problēmjautājumus par bērniem ar mācīšanās traucējumiem, kā arī par starpkultūru un pedagogu izglītību.

Kad Sintija pati vēl sēdējusi skolas solā, viņa pilnasinīgi teikusi: “Es nekad nebūšu skolotāja!” Viņa nav bijusi priekšzīmīgais bērns, taču mācības padevušās labi un labprāt palīdzējusi klases biedriem apgūt neizprastās tēmas un sagatavoties kontroldarbiem. Aizdomas, ka izglītība varētu būt joma, kurā vērts sevi ieguldīt, Sintijai radušās studiju laikā – viņa izstrādājusi vairākus darbus un arī diplomdarbu tieši izglītības jomā. Tad negaidīti radusies iespēja SOS bērnu ciematā pasniegt angļu valodu, ko viņa pieņēmusi bez šaubīšanās. “Pats labākais ir redzēt, kā, kopā strādājot, bērni iemācās ko jaunu, lai gan sākumā teikuši: “Nē es taču to nemāku, nekad neiemācīšos, man to nevajag”, bet galu galā gan man, gan viņiem ir liels prieks par to, ka kārtējā mazā virsotne ir sasniegta.”

Sintija cilvēkos novērtē patiesu vēlmi ieguldīties. Īpaši labi Sintija atceras vidusskolas klases audzinātāju, kurš, lai gan bijis jauns skolotājs ar nelielu pieredzi, ātri ieguvis klases uzticību. “Viņš vienmēr zināja, kas notiek ar katru no skolēniem un centās palīdzēt, kā var.” Arī Sintija vēlētos ar saviem skolēniem veidot draudzīgas, līdzvērtīgas, cieņpilnas un sapratnē balstītas attiecības.

Lai īstenotu minēto, katram skolēnam Sintija vēlējās palīdzēt atrast to, kas viņam padodas vislabāk un no sirds patīk, bet līdztekus likt apjaust arī to, ka sasniegumiem nepieciešama piepūle un mērķtiecīgs darbs. “Vēlos paradīt un ļaut izprast dažādības. To, ka viss nav tikai melns vai balts, pareizais un nepareizais viedoklis. Iemācīt pašiem domāt, analizēt citu viedokļus, iesaistīties un nebaidīties izteikt arī savu viedokli.

Ikviens ir spējīgs sasniegt augstas virsotnes, bet svarīgi atcerēties, ka katram šīs virsotnes ir atšķirīgas.”