Sana Straupmane
Sana Straupmane
Matemātikas skolotāja
PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀ
Dundagas vidusskolā.
Izglītība
Rīgas Tehniskajā universitātē ieguvusi sociālo zinātņu bakalaura grādu vadības zinātnē.
Sana UN IESPĒJAMĀ MISIJA
“Vēlos kļūt par skolotāju, jo man patīk strādāt ar bērniem un man rūp, lai ne tikai lielākajās Latvijas pilsētās, bet arī laukos bērni saņemtu labu izglītību,” pieteikuma anketā rakstīja Sana.
Iepriekš skolotāja guva pieredzi, strādājot par projektu vadītāju, lietvedi un klientu apkalpošanas speciālisti. Tāpat ir guvusi pieredzi apmācīt citus, kad augstskolas gados vadīja matemātikas privātnodarbības pieaugušajiem. “Tad es saskāros, ka par matemātiku pārsvarā ir negatīvas atsauksmes. Bet man likās, ka tā nevajadzētu būt un ka es varēšu to mazināt.”
Sana nenoliedz, ka darbs par skolotāju ir izaicinošs. “Pirmajā septembrī, kad iepazinos ar skolēniem, visbiežākā atbilde bija: “Man nepatīk skola.” Un tad es domāju, kā es vispār ar savām kvadrātsaknēm kaut ko izdarīšu?” dalās Sana, vienlaikus uzsverot, ka viņas mērķis ir radīt bērnos prieku par mācīšanos.
Sana māca matemātiku 5. un 8. klašu skolēniem un ir novērojusi, ka skolēni labāk uztver tēmas, ja redz to pielietojumu dzīvē ārpus skolas sola. “Tāpat kā ķīmijā, arī matemātikā vajadzētu praktiskā pielietojuma darbnīcu, kur var taisīt dažādas formas, rēķināt un mainīt detaļas.
8. klasei pirmā tēma bija statistika. Tā ir pilna ar sadzīviskiem piemēriem, un arī skolēniem ļoti patika apskatīt dažādas statistikas. Tāpat esam gājuši laukā pētīt baļķus un rēķināt modu. Tas viņiem ir ļoti interesanti un arī pārbaudes darbs bija ļoti labs,” novēroja Sana.
“Pats galvenais, ka man tik un tā patīk darbs ar bērniem. Katra diena ir citādāka. Tas ir radošs darbs. Visu laiku ir jāizdomā kaut kas jauns.”