Pašvadītas mācīšanās ceļvedis skolēniem un vecākiem
spēja mācīties pašam ir prasme, ko apgūst pakāpeniski, soli pa solim – kļūdoties, apzinoties savas kļūdas, iegaumējot mācības un mēģinot atkal un atkal.
“Neko nesaprotu – tā ir viena no biežāk dzirdamajām skolēnu frāzēm, kad kārtējo reizi neizdodas tikt galā ar uzdevumu. Tā ir arī frāze, kas liecina, ka bērnam trūkst iemaņu pašam mācīties. Spēja mērķtiecīgi pašam mācīties ir viena no pamatprasmēm, lai ikviens cilvēks bez citu uzraudzības spētu apgūt jaunas lietas un sasniegt izvirzītos mērķus. Tas palīdz justies pārliecinātākam par sevi un gūt panākumus. Taču, līdzīgi kā jebkura cita prasme, arī pašvadīta mācīšanās ir jātrenē. Un tur būtiska loma ir skolotājiem un vecākiem.”
projekta vadītāja un “Iespējamās misijas” absolvente Lāsma Mencendorfa.
“Pašvadītas mācīšanās ceļvedis” sniedz praktiskus piemērus un padomus gan skolotājiem, gan vecākiem, kā arī piedāvā saprotamus un skaidrus ierosinājumus pašiem skolēniem.
Ja skolotāji var motivēt skolēnus vadīt savu domāšanu, emocijas un uzvedību, izmantojot uzdevumus, tad vecāki jau no mazotnes var palīdzēt bērniem trenēt šīs prasmes ikdienas situācijās, tādējādi virzot bērnus uz neatkarību turpmākajā dzīvē.
Celvedis tapis Swedbank emocionālās labklājības programmas “Stiprāki kopā” ietvaros.
Projekta komanda: Lāsma Mencendorfa – projekta vadītāja, “Iespējamās misijas” (IM) absolvente, skolu programmas “Dzīvei gatavs” vadītāja; Edīte Sarva – IM absolvente, Limbažu Valsts ģimnāzijas izglītības metodiķe; Līga Sudare – IM absolvente, Rīgas Juglas vidusskolas skolotāja; Anete Lasmane – Ogres sākumskolas skolotāja; Ildze Čakāne – privātās pamatskolas “Domdaris” skolotāja; Oskars Kaulēns – IM absolvents, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors; Bruno Bahs – IM absolvents, privātās vidusskolas “Patnis” mākslas skolotājs; Edmunds Vanags – lektors, psihologs, pētnieks.