Jānis Ukins

Jānis Ukins

Sporta, sociālo zinību un ģeogrāfijas skolotājs

PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀ

Aglonas vidusskolā.

Izglītība

Latvijas Universitātē Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultātē ieguvis bakalaura grādu dabaszinātnēs.

Jānis UN IESPĒJAMĀ MISIJA

Lai gan Jānim ar ģeogrāfiju ir tuva saikne jau kopš bērnības un par studiju virzienu divu domu nebija, pēc universitātes absolvēšanas viņš nespēja piepildīt vēlmi par dinamisku darba vidi. “Es saskāros, ka šie darbi ir saistīti ar ofisa darbu pie datora. Es esmu aktīvs cilvēks, un jaunības trakumā tas nešķita pieņemami. Nejaušības pēc tāpēc aizgāju uz būvniecības nozari.”

Ģeogrāfija un īpaši klimatoloģija ir Jāņa sirdslieta, kas pamudināja pieteikties programmai. “Vēlējos dot savu artavu citu cilvēku izglītošanā par zemes zinātnēm. Lai gan, ja vēl gadu atpakaļ man kāds būtu teicis, ka pēc gada es būšu skolotājs, es par to būtu pasmējies.”

Kad dzīve Tev sagādā citronus, pagatavo gardu limonādi – tā varētu raksturot jaunā skolotāja garu. Tā vietā, lai pasniegtu ģeogrāfiju savā dzimtajā skolā, Jānim spēja piedāvāt tikai sportu un sociālās zinības. “Tas bija negaidīts pavērsiens, un man vajadzēja mirkli to apdomāt un noskaņoties. Bet es biju gatavs šim izaicinājumam, piekritu un nenožēloju, ka es to izvēlējos.”

Skolotājam zināšanu līmenis, protams, ir augstāks tajā mācību priekšmetā, kurā viņš ir speciālists, taču, ja skolotājs ir sagatavots, viņš spēj mācīt jebkuru priekšmetu.

Sākot darbu skolā, skolotājs stāsta: “Vislielākās bažas bija, vai man izdosies izveidot attiecības ar bērniem un savākt viņus. Protams, es joprojām gūstu pieredzi, bet es atklāju, ka izveidot attiecības ar bērniem izrādījās vieglāk, nekā sākotnēji šķita.”

Skolotājs uzskata, ka milzu ieguldījumu izglītības sistēmā sniegs mākslīgais intelekts (MI), kas rada iespēju individuāli pieskaņot mācības katram bērnam. “Mākslīgais intelekts, neprasmīgi pielietots, mācību procesa kvalitāti var samazināt, tāpēc viens no maniem mērķiem sociālajās zinībās ir paaugstināt bērnu prasmes darbā ar to, lai tas ir nevis kā špikeris, bet mācību palīgs. Stundās arī es to pielietoju, dodot viņiem iespēju ar MI patstāvīgi strādāt.”

Sarunā par vērtībām, Jānis atsaucas uz Vasaras universitātes pasniedzēja Edgara Plētiena teikto: “Skolotāja galvenais uzdevums ir iemācīt bērniem cilvēcību un tikai pēc tam – akadēmiskās zināšanas.”