
Līderības attīstības programma
Enefit Iespējamā misija: izglābt STEM
Iespējamā misija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju, Rīgas Tehnisko universitāti un energokompāniju Enefit ir izstrādājusi Līderības attīstības programmu, kas ievieš inovatīvas pārmaiņas STEM mācību jomā.
Mēs meklējam dabaszinātņu, tehnoloģiju un matemātikas nozares ekspertus un entuziastus, kuri vēlas izmēģināt savus spēkus izglītības nozarē!
Kļūsti par STEM skolotāju un iegūsti
-
BEZMAKSAS DALĪBU DIVGADĪGĀ PROGRAMMĀ*
-
TIESĪBAS STRĀDĀT PAR SKOLOTĀJU
-
STABILU DARBAVIETU SKOLĀ
-
300 EIRO IKMĒNEŠA STIPENDIJU PAPILDU ALGAI
-
KURATORA ATBALSTU MĀCĪBĀS UN DARBA VIDĒ
-
IESPĒJU VIRZĪT PĀRMAIŅAS LATVIJAS NĀKOTNĒ
*Programmas saturs un individuālais atbalsts mērāms 15 000 EUR vērtībā.
pievienojies STEM skolotāju – līderu komandai, ja Tev ir:
bakalaura grāds vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība* ar augstiem mācību sasniegumiem dabaszinātnēs, tehnoloģijās, inženierijā vai matemātikā,
pamatzināšanas par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju lietojumu, proti, izpratne par datoru un citu digitālo ierīču darbību, kā arī prasmes izmantot dažādas programmas un tiešsaistes rīkus,
līdera potenciāls, mērķtiecība, teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes,
spēja analizēt savu rīcību,
gatavība mācīties,
ticība, ka katrs bērns var sasniegt augstākas virsotnes gan mācībās, gan ārpus tām,
spēcīga motivācija dalībai programmā.
Kandidātu atbilstība dalībai programmā tiks novērtēta atlases procesā.
* vai atlases brīdī ir pēdējā kursa students.
PROGRAMMAS NORISE
2025/2026
Dodamies tur, kur ir nepieciešamas pārmaiņas!
Pētījumi liecina, ka lielākajās pilsētu skolās skolēniem ir augstāki mācību rezultāti nekā mazās lauku skolās.
Tāpēc dodamies tur, kur ir nepieciešamas pārmaiņas – nākamajos trīs mācību gados jaunie skolotāji mācīs skolās, kurās nepieciešams vislielākais atbalsts STEM mācību jomā.
Līdz 2028. gadam mūsu MĒRĶIS ir piesaistīt, atlasīt un sagatavot līdz 150 STEM SKOLOTĀJIEM.
BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI
-
Iespējamā misija piedāvā un nodrošina darba vietas sadarbībā ar pašvaldībām. Iespēju robežās ar Iespējamās misijas atbalstu dalībnieki varēs izvēlēties sev piemērotāko darba vietu savā vai sev tuvumā esošajā pašvaldībā. Tiem, kas vēlas sevi izaicināt, ir iespēja izskatīt darba iespējas citos novados. Šādos gadījumos dalībnieks tiek atbalstīts ar dzīvesvietas nodrošināšanu un citu praktisku jautājumu risināšanu.
-
Dalībnieks saņem apliecību par dalību Līderības attīstības programmā divu gadu garumā, apgūstot sava mācību priekšmeta saturu un metodiku, kas dod tiesības turpināt strādāt par pedagogu saskaņā ar 2018. gada 11. septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”.
-
Lai atbalstītu jaunos skolotājus viņu profesionālajā un personīgajā izaugsmē, programmā ir pieejama daudzveidīga atbalsta sistēma, kas ietver mentorus, kuratorus, metodiķus un citus speciālistus un domubiedrus.
Mentors ir pieredzējis profesionālis skolā, kurš ir atbalsta plecs ikdienas darbā un palīdz uzsākt darba gaitas konkrētajā organizācijā. Kurators ir pieredzējis profesionālis programmā, kurš vairākas reizes gadā ciemošanās vizītēs vēro mācību stundas, kā arī katru nedēļu lasa un komentē programmas dalībnieka profesionālās izaugsmes piezīmes. Metodiķis ir konkrētā mācību priekšmeta speciālists, kurš mērķtiecīgi sniedz zināšanas par mācību priekšmeta metodēm un specifiku. Programmā pieejams arī cita veida atbalsts: iesaukuma biedri, grupu supervīzija un individuālā supervīzija.
-
Iespējamās misijas Līderības attīstības programmu veido trīs savstarpēji saistīti mācību moduļi – vadīt sevi, vadīt mācīšanos, vadīt citus.
Modulis “Vadīt mācīšanos” aptver tādas prasmes, kā vēlmi un spēju izvirzīt bērniem sasniedzamus, bet pietiekami izaicinošus mērķus, prasmi sadarboties ar bērniem, vecākiem un kolēģiem, stratēģiski plānot savu darbu un efektīvi plānus īstenot, pastāvīgi izvērtēt savu darbu un proaktīvi meklēt problēmu risinājumus.
Moduļu “Vadīt sevi” un “Vadīt citus” (līderības attīstība) apgūstamās prasmes ietver spēju apzināties savas stiprās puses un attīstības vajadzības, mērķtiecīgi plānot savu laiku, vadīt citus cilvēkus – izprast viņu rīcības motīvus, pārliecināt, aizraut un palīdzēt attīstīties, skaidri formulēt veicamos uzdevumus, kā arī vadīt un pašam produktīvi piedalīties komandas darbā.
-
Viens no galvenajiem kritērijiem, lai veiksmīgi absolvētu programmu, ir portfolio izveide. Tas ietver dažādu skolotāja veidotu materiālu – mācību priekšmeta plānu, izstrādāto metožu, uzdevumu piemēru un citu materiālu apkopojumu. Tie atspoguļo jaunā skolotāja izaugsmi un profesionālo sniegumu, kā arī apliecina iegūtās zināšanas un prasmes. Programmas laikā dalībniekam jāuzrāda izaugsme un kvalitatīvs profesionālais sniegums, jāpiedalās mācībās, kā arī katra gada noslēgumā publiski jāuzstājas ar stāstiem par savu pieredzi un mērķtiecīgu darbu.
-
Jā, dalībnieks var izvēlēties, kuru no eksakto zinātņu (dabaszinātņu, tehnoloģiju un matemātikas) mācību priekšmetiem vēlas mācīt. Galvenais nosacījums ir, lai iepriekš iegūtā augstākā izglītība atbilstu mācību priekšmetam, kuru vēlas pasniegt. Piemēram, lai pasniegtu fiziku, ir nepieciešama augstākā izglītība fizikā vai ar to saistītā jomā.
-
Kandidātu atbilstība dalībai programmā tiek novērtēta atlases procesā, kas sastāv no trīs kārtām.
Atlases pirmā kārta ir anketas izvērtēšana, kurā izvērtējam kandidāta izglītību, līdzšinējo pieredzi, apņēmību risināt dažādas problēmsituācijas, kā arī vēlmi nepārtraukti pilnveidoties. Ja anketas izvērtēšanas laikā mums radīsies papildu jautājumi par sniegtajām atbildēm, mēs ar Tevi sazināsimies.
Lai labāk izprastu kandidāta intuitīvo rīcību dažādās situācijās, otrā kārta ir ar skolas ikdienu saistīta lomu spēle un dažādu situāciju izspēle, iejūtoties skolotāja lomā. Šajā atlases kārtā nav nepieciešamas pedagoģiskās zināšanas.
Noslēdzošā kārta ir klātienes intervija, lai pārrunātu kandidāta sniegumu atlasē, kā arī vērtētu sešas kompetences – sasniegumus, motivāciju, mērķtiecību un neatlaidību, gatavību mācīties, atbilstību programmas vērtībām, kā arī komunikācijas prasmes.
Vissvarīgākā caurvija atlases procesā ir refleksijas prasmes – spēja analizēt savu rīcību, saskatīt, kas izdevies un kur turpmāk nepieciešami uzlabojumi, kā arī pārliecība, ka katrs bērns var sasniegt savu potenciālu.
Līdz šim rūpīgais atlases process ir nodrošinājis, ka aptuveni 80% programmas absolventu turpina darbu izglītībā kā skolotāji, izglītības iestāžu vadītāji, eksperti un pat skolu dibinātāji. Tāpēc aicinām no atlases nebaidīties, bet uztvert to kā iespēju vēl vairāk izzināt sevi.
Neatbildējām uz kādu jautājumu? Sazinies ar mums, rakstot uz info@iespejamamisija.lv.
