dina Sarceviča-Kalviške

Dina Sarceviča-Kalviške

Dabaszinību un veselības mācības skolotāja

PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀJA

Limbažu 3. vidusskolā.

Izglītība

Latvijas Universitātē ieguva bakalauru bioloģijā, kā arī bioloģijas skolotājas kvalifikāciju.

dina UN IESPĒJAMĀ MISIJA

Par ieguvumiem programmā Dina stāsta: “Dalība Iespējamā misijā man bija ļoti vērtīga, jo skaidri ļāva saprast, kas ir mērķi un kā strādāt ar to sasniegšanu gan darbā, gan ikdienā. Tāpat esmu guvusi skaidru redzējumu par to, kādas kvalitātes izglītību vēlos sev, apzināti vai neapzināti izvērtēju visus mācību procesus, kuros esmu iesaistīta, un nekavēju laiku tajos, kas man nesniedz pietiekamu ieguldījumu. Saistībā ar šīm divām minētajām lietām daudz augstāk šobrīd vērtēju savu laiku, neatļaujos to “nomest zemē” nebūtiskajam un daudz skaidrāk nodalu prioritātes savā dzīvē.”

Dina stāsta, ka viņai izglītībā īpaši svarīgi ir redzēt, ka augstas prasības nāk komplektā ar labu un kvalitatīvu piedāvājumu un atgriezenisko saikni. “Tas ir ļoti svarīgi man kā izglītošanās procesā iesaistītajam, lai es strādātu ar maksimālu atdevi – tas attiecas gan uz skolām, gan augstākajām izglītības iestādēm. Tieši tāpat, manuprāt, ir svarīgi atrast līdzsvaru starp teorētisko lietu un prasmju mācīšanu, īpaši skolās maksimāli jāattīsta dažādas skolēnu prasmes, jo tās viņiem noderēs visvairāk. Līdzīgi to redzu arī augstākajā izglītībā, izmantojot pēc iespējas dažādas mācību formas un iespējas, lai ieguvums būtu tuvu maksimālajam.”

Par vienu no galvenajām atziņām no darba skolā Dina stāsta: “Ir nepieciešams visu laiku sevi papildināt un gūt jaunu pieredzi. Tieši šī papildu pieredze ir pievienotā vērtība, ko varam kā skolotāji nodot saviem skolēniem. Skolotājam ir tā atbildība iedot skolēnam prasmes nākotnei, bet mēs to nevaram izdarīt, ja paši esam atrauti no ārpus skolas dzīves. Šo es saskatu kā lielu problēmu – lielās slodzes un mazais atalgojums praktiski atņem šīs iespējas. Tas ir jautājums, kas jārisina – kā skolotājam būt par logu uz pasauli, piedāvāt maksimālas attīstības un pilnveides iespējas neatkarīgi no darba stāža.”