DARJA ATKaČuNE
Darja Atkačune
PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀ
Rīgas 244. pirmsskolā.
Izglītība
Rīgas Stradiņa universitātē ieguvusi maģistra grādu zobārstniecībā. Tāpat iepriekš ir absolvējusi komerczinību programmu Latvijas uzņēmējdarbības un menedžmenta akadēmijā un kursu par bērnu veselīgu uzturu.
DARJA UN IESPĒJAMĀ MISIJA
Pirms dalības programmā “Misija: Pirmsskola” Darja strādāja par zobārsti, rūpējoties gan par pieaugušo, gan bērnu zobārstniecību un higiēnu. Kā viņa pati atzīst, ar bērniem labāk izveidojās kopīgā valoda un darbā iemantoja spēju pārvērst nepatīkamu procedūru jautrā komunikācijā.
Pēc bērnu kopšanas atvaļinājuma Darja tiecās pēc cita profesionālā piepildījuma. Esot pareizajā vietā un laikā, viņa nokļuva pirmsskolas vecuma bērnu agrīnās attīstības centrā par pedagoga palīgu, kas arī iedvesmoja uzsākt mācību gaitas Iespējamā misijā.
Savā pieteikuma anketā Darja rakstīja: “Pedagogam ir jāspēj ne tikai iemācīt, bet arī uzcelt fundamentu, kas notur bērna vēlmi mācīties un spēju izjust viņa svarīgumu šajā pasaulē.
Redzot, ka bērns var iemācīties lasīt četru gadu vecumā, pat neapjaušot, ka visu laiku piedalās mācību procesā, tas ļauj man saskatīt neizmērojamu potenciālu katrā bērnā. Jūtu arī sevī potenciālu izvirzīt jaunas idejas bērnu apmācību sistēmā un ieguldīt spēku un azartu viņu audzināšanā.”
Esot programmā, Darja stāsta, ka pamazām sāk ieviest jaunas lietas savā pirmsskolā. “Piemēram, atzīmēšanās grafiku, kam jābūt katrā telpā. Es nesen iegādājos arī projektoru, ko pieslēdzu pie telefona. Tā mēs reizēm skatāmies izglītojošus video uz griestiem.” Arī zobārstes arods ir visnotaļ noderīgs darbam pirmsskolā: “Ieviesu arī tādas mazas izmaiņas kā jaunu zobu mazgāšanas grafiku, jo līdz šim bija pieņemts, ka bērni tīra zobus nevis no rīta pēc brokastīm, bet pirms miega, kas man šķiet aplami.”
Darja stāsta, ka strādāt ar pirmsskolas vecuma bērniem viņai tīk, jo viņi ir patiesi. “Atnākot no rīta, bērni dauzās, neklausās un skolotāja var būt neapmierināta. Bet vakarā, ejot mājās, bērns pieskrien, samīļo un saka: “Es tevi mīlu”. Un tad es domāju, kā var šo teikt, ja skolotāja visu dienu ko aizrāda vai pieprasa. Bet tādi ir tie pirmsskolas bērni – viņi uztver dzīvi ar mīlestību.”
Jaunā skolotāja vēlas sevī saglabāt to degsmi, mīlestību un radošumu, kas šajā profesijā ir tik ļoti nepieciešams.