Dace Jaundāldere-Dātava

Dace Jaundāldere-Dātava

Vēstures, filozofijas, kulturoloģijas skolotāja

PROGRAMMAS LAIKĀ STRĀDĀJA

Ikšķiles vidusskolā.

Izglītība

Ieguvusi bakalaura grādu politikas zinātnē Latvijas Universitātē, papildu izglītību Dr. Ainas Galējas-Dravnieces privātās stipendijas ietvaros Viskonsinas Universitātē, ASV, profesionālo bakalaura grādu pedagoģijā ar kvalifikāciju “Vēstures skolotājs 5.–12.klasei”, tāpat papildus iegūts profesionālās pilnveides B daļas kurss, kas dod tiesības strādāt sākumskolas posmā.

dace UN IESPĒJAMĀ MISIJA

Visvērtīgākais ieguvums no programmas ir prasme izvirzīt mērķus, definēt uzdevumus, kas ir atbilstoši un nenovirza no iecerētā rezultāta, kā arī pārbaudīt sasniegto rezultātu. Pēc diviem gadiem skolā tagad tiešām zinu, cik ilga ir viena minūte un cik daudz tās laikā var izdarīt.

Programmā esmu iepazinusi cilvēkus, ar kuriem kopā radīt idejas radošiem projektiem un kopā tos realizēt. Esmu lauzusi savus stereotipus par skolotāja profesiju un zinu, ka turpmākos gadus vēlos strādāt skolā, jo man tas patīk un padodas. Man kā skolotājai ir svarīgi, lai skolēni manos mācību priekšmetos iegūtu ne tikai jaunas zināšanas, bet arī apgūtu dzīvei nepieciešamās prasmes, piemēram, meklēt informāciju, pamatot savu viedokli, strādāt individuāli un komandā, būt atbildīgiem par savu un grupas darbu, un vēl daudzas citas prasmes. Esmu sapratusi, ka draudzīga, atvērta un droša mācību vide, ko skolotājs var radīt savās stundās, ir būtiska panākumu atslēga uz skolēna motivāciju mācīties.

Ceru, ka reiz piepildīšu savu sapni par alternatīvu skolu bērniem un jauniešiem ar īpašām vajadzībām kopā ar veseliem bērniem, tādējādi dodot vērtīgu dzīves pieredzi gan vieniem, gan otriem,” stāstīja Dace, absolvējot programmu.

Tagad Dace ir viena no privātās pamatskolas DOMDARIS dibinātājām, kurā darbojas arī kā skolas direktore.

“Kopā ar Iespējamās misijas 4. iesaukuma kolēģi Ilzi Loginu ir izveidota skola, kura tūlīt uzsāks 11. mācību gadu. Kopā esam radījušas vidi, kurā ne tikai skolēniem ir forši un jēgpilni mācīties, bet arī pieaugušajiem strādāt. Esam radījušas darba vietu, kurā pašas varam izvēlēties kolēģus, kā arī veidot kopienu, kurā izglītība ir vērtība.”