LĪDERĪBAS ATTĪSTĪBAS PROGRAMMA “3+3+3” PIRMSSKOLU UN SKOLU DIREKTORIEM
PROGRAMMU ATBALSTA
Katra bērna izaugsme pirmsskolā vai skolā ir cieši saistīta ar vadītāja sniegumu,
tāpēc programmas mērķis ir atbalstīt vadītāja līderības attīstību caur:
profesionālā snieguma izvērtēšanu,
skolvadības prasmju apguvi un pilnveidi,
skolvadības sistēmu pārnesi uz savu izglītības iestādi.
PROGRAMMAS NORISE
NO NOVEMBRA LĪDZ JŪNIJAM
-
12 grupu nodarbībās tiek apgūtas 10 mācību tēmas. Noslēgumā tiek prezentēts "Mans izaugsmes stāsts"
-
Nodarbības norisinās Rīgā un dalībnieku skolās. Ilgums 6h, ieskaitot skolas prezentāciju un ekskursiju
-
5 tiešsaistes lekcijas Open.lv platformā, kuras jānoskatās līdz konkrētām nodarbībām sev ērtā laikā un vietā
-
2 Emocionālās Inteliģences 360° novērtējumi mācību sākumā un noslēgumā
-
10 supervīzijas sesijas ar kuratoru
-
Par 100% dalību programmas dalībnieki saņem apliecības 78h apmērā
PROGRAMMĀ APGŪST 8 LĪDERĪBAS TĒMAS
-
Programmas pamatā tiek apskatīti divi jēdzieni– “līderis” un “vadītājs”. Kas veido vienu un otru un kas atšķir? Kādas ir īpašības, iezīmes un funkcijas, kas ir jāveic? Vai par līderi var piedzimt vai par tādu var kļūt?
-
Ikdienā vadītāji sastopas ar daudz un dažādiem lēmumiem, kas mijas kopā ar emocijām. Emociju vadīšana ir ļoti būtiska ikdienas sastāvdaļa ikvienam vadītājam, strādājot kopā ar komandu. Savas emocijas ir svarīgi spēt atpazīt un saprast, tad arī iemācīties tās kontrolēt.
-
Kā motivēt un stiprināt darbinieku stiprās puses ikdienas uzdevumos? Kā atsķirt, kas katram ir stiprā puse? Iepazīstot savu un citu dabisko uzvedību, varēsim pielāgoties un sadarboties labāk un efektīvāk. Apskatīsim šos jautājumus ar DiSC uzvedības stila moduli, iepazīstinot ar četriem uzvedības stiliem, to stiprām pusēm, motivāciju un arī izaicinājumiem. Nodarbībā tiks sniegti praktiski piemēri par katru no uzvedības stiliem, kā arī kombinācijām. Programmas vadītāja ir DiSC sertificēta trenere jau 20 gadus, ko arī praktiski pielieto savā ikdienā.
-
Situatīvā vadība ir veidota ar mērķi radīt izpratni par darbinieka attīstības līmeņiem organizācijā un vadītāja līderības stiliem, un kā vislabāk pielāgot atbilstošu vadības stilu katram darbiniekam. Programmas laikā iepazīstināsim ar diviem moduļiem, kas ilustrēs darbinieku attīstības fāzes un vadības stilus. Tāpat dalīsimies ar praktisku pieeju un piemēriem, kā pielāgot individuāli katram darbiniekam viņa attīstībai piemērotāko pieeju tā, lai maksimāli sniegtu atbalstu un izaugsmi, kā arī sasniegtu vajadzīgos rezultātus.
-
Katras organizācijas stiprais posms sāksies vai beigsies ar to, cik stipra būs komanda. Kas veido komandas dinamiku, kādi ir attīstības posmi un kas būtu jāņem vērā organizācijas vadītājam, veidojot komandu, īpaši pārmaiņu procesa laikā? Nodarbībā aplūkos arī piecus disfunkciju līmeņus un to nozīmi komandas veidošanā.
-
Koučings vadītājam ir kā ikdienas sarunu instruments, tāpēc iepazīstināsim ar koučinga pamata kompetencēm un kočinga instrumentu GROW modeli, ko izmantot darbinieka attīstībā. Izmantosim praktiskus piemērus un situācijas, lai labāk izprastu sevi kā vadītaju – kouču.
-
Ikvienam vadītājam ir svarīgi “turēt pie rokas” instumentus, ko var izmantot ne tikai darbinieku ikdienas motivēšanā, bet arī, lai ieviestu godīgu pieeju darbinieku darba novērtēšanā un individuālo attīstības plānu izveidošanā. Šajā programmā iepazīstināsim ar praktiskiem piemēriem, kā ieviest un vadīt gada pārrunu procesu, veidot novērtējuma aptaujas, individuālos attīstības plānus, kā arī atgriezeniskās saites pieeju organizācijā.
-
Kas ir talants un kā to vislabāk atpazīt savos darbiniekos? Kāpēc ir svarīgi saskatīt darbiniekos viņu stiprās puses un kā tās izmantot organizācijas vidē? Kas ir pēctecība un kā to ikdienā ieviest organizācijā? Kas notur talantu un kādu lomu tajā spēlē vadītājs? Praktiski apskatīsim minētos jautājumus caur teoriju un piemēriem.
DALĪBNIEKI no 22 pašvaldībām
IERAUGI, IZPĒTI, IZMAINI!
Pievienojies programmai un pilnveido savas līderības prasmes!
INGA ŠADURSKA
programmas vadītāja
shadurska@yahoo.com
+371 29234405